Szkoła z klasą 2.0

Jak w uczeniu się i w nauczaniu wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK)?     
W I semestrze szkoły wprowadzą lub zweryfikują Kodeksy 2.0. W każdej szkole odbędzie się debata szkolna, dotycząca korzystania z nowych mediów w nauczaniu, uczeniu się i życiu szkoły. W szkołach , które przystąpią do wersji standardowej programu, a nie brały udziału w poprzedniej edycji, odbędą się też przygotowujące do debaty szkolnej dyskusje w klasach. Dla weteranów pierwszej edycji programu debata szkolna będzie natomiast okazją do podsumowania zeszłorocznych działań i wprowadzenia w życie nowych zasad. W tych szkołach , a także we wszystkich szkołach z Pilotażu 2.0 uczniowie będą mieli okazję już w pierwszym semestrze wykazać się wiedzą i umiejętnościami, przygotowując zajęcia Uczymy z TIK. Doświadczenie pokazało, jak ważne jest utrwalenie i weryfikacja zasad Kodeksu, dlatego wszyscy uczestnicy przetestują je z uczniami, pracując nad zadaniami TIK -  szkoły, które uczestniczyły w ubiegłorocznej edycji, poprzez zadania TIK poddadzą swój Kodeks rewizji już na jesieni; nowe szkoły w programie będą testować wypracowany podczas debaty szkolnej Kodeks pod koniec I semestru. Szczególny charakter zadanie TIK będzie miało dla szkół uczestniczących w Pilotażu 2.0 - poprosimy nauczycieli i uczniów o realizację cyklu zadań za pomocą trzech różnych sposobów stosowania TIK w czasie lekcji: rzutnika, pracy grupy uczniów przy jednym komputerze i pracy w systemie jeden uczeń - jeden komputer.
W II semestrze stawiamy na pracę metodą projektów edukacyjnych wykorzystujących nowe technologie - projekty związane są ze sprawnością Działamy z TIK. Zaproponujemy nowe tematy i pomoce. Każdy nauczyciel zrealizuje z grupą uczniów projekt lub cykl zajęć z wykorzystaniem wybranych narzędzi i programów. Chcielibyśmy, aby nasz program przyczynił się do popularyzacji tych atrakcyjnych dla uczniów – a zarazem skutecznych – sposobów nauczania.
Na zakończenie programu, uczestnicy przedstawią swoje osiągnięcia oraz wspólnie wypracowany kodeks na Szkolnych Festiwalach 2.0.




                                              źródło: ceo.org.pl